Första lappen i ryggan

0kommentarer

Idag när jag hämtade Sam på skolan möttes jag av en pedagog som i förväg bad om ursäkt. Vad kan det tänkas vara? Jo, ungarna hade åkt kana på kullen i regnet. I geggamoja. Sams regnkläder dröp av lera. Skitiga barn är glada barn säger jag! 

Givetvis åkte regnstället rätt in i tvättmaskinen...

När vi kom hem öppnade jag hans ryggsäck och i den fanns en första lapp till oss föräldrar. Som Sam dessutom skrovot själv. Blir så varm i hjärtat av allt han lär sig på så kort tid. Det stod "jag har slut på extrabyxor".

Under eftermiddagen har vi ätit middag tillsammans med några vänner och efter det började vi rita målarbilder. Efter en kort stund kom barnens farmor som skulle agera lite barnvakt ikväll när jag skulle testa sjunga i gospelkören här i byn. Det var för övrigt roligt! En annan sångstil än vad jag vanligtvis är van vid när det kommer till körsång, men absolut kul!

Kommentera

Publiceras ej